今天聽到這首歌,瞬間彷彿坐時光機回到童年,好懷念,好好聽...
完全不知道這是「里見八犬傳」的主題曲(有人跟我一樣嗎?覺得兩者配起來好突兀)



從這裡看來的:「里見八犬傳」的電影傳奇

歌詞~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Satomi Hakken-den / 里見八犬傳
John O'banion 主唱

You and I didn't see the evening fly
There was magic in the air
With times enough to spare
Now it's hours I have to say goodbye
Well you know I have to go
But still it hurts me so
I don't want this night to end
Don't say goodbye
Just hold me close, my darling
I don't want this night to end
Pretend awhile and let's forget tomorrow
Feeling blue I can see it in your eyes
But I've got a job to do
Got to see things through
But I will be near even when I am out of sight
Counting seconds till the day I'm coming home to stay
Oh my darling, love me tonight
And chase the morning shadow with your heavenly light
I find my strenth inside your arms
So love me tonight and keep my heart beside you
When you go, oh....



 

中文歌詞

我倆並未看見夜晚飛逝 空中充滿神奇
在有限的相聚時光裡 現在是我該道別的時刻
你也明白我是非走不可 但那依然使我傷心
我不希望夜晚結束 別說再見
抱緊我 親愛的 我不希望夜晚結束
假裝一下 讓我們忘掉明天
心情黯然 從妳眼底我看得出來
但我有任務在身 我得親眼看它完成
即使妳看不到我 我依然在你身邊
請開始讀秒 直到我回來的那一天
噢!親愛的 今晚好好愛我
用妳的天國之光趕走清晨的陰影
在妳懷裡 我找到了力量
今晚請好好愛我 讓我的心好好的陪伴著妳
當妳離去...

arrow
arrow
    全站熱搜

    Patty 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()